Ενδιαφέροντα

Μέθοδος Fartlek: Τι είναι και τι προσφέρει;

Δείε τι είναι η μέθοδος Fartlek που δίνει ξεχωριστό χρώμα στην προπόνηση του δρομέα

 

Το Fartlek είναι μια σουηδική λέξη που σημαίνει εναλλαγή ταχύτητας – παιχνιδιού. Αυτή η μορφή άσκησης αναπτύχθηκε στη Σκανδιναβία, όπου τα μονοπάτια με τα πεύκα ακολουθούν τις όχθες των λιμνών ανεβαίνοντας και κατεβαίνοντας σε λόφους

Το Fartlek είναι η έξτρα βοήθεια που χρειάζεσαι για να αποκτήσεις περισσότερη αερόβια και εναερόβια αντοχή, ενώ συνήθως ο δρομέας δεν εμφανίζει υψηλές τιμές γαλακτικού οξέως, αν δεν ασκείται παραπάνω από το 90% των δυνατοτήτων του (πάνω κάτω). Ταυτόχρονα βοηθάει το καρδιοαναπνευστικό και μυικό σύστημα να προσαρμόζεται γρηγορότερα, λόγω των συχνών εναλλαγών ταχύτητας.

Είναι εκπληκτικό για δρομείς που ξεκινούν τώρα, αλλά είναι χρήσιμο και για τους επαγγελματίες, αρκεί να μην το χρησιμοποιούν παραπάνω από 3-4 φορές το μήνα

Στη βιβλιογραφία η προπόνηση Fartlek αναφέρεται ως πρόδρομος της διαλλειμματικής.

Τέλος, ο καθένας μας  μπορεί να πραγματοποιήσει το δικό του πρόγραμμα με την προπόνηση Fartlek ακολουθώντας τη δική του διαδρομή η οποία θα περιλαμβάνει τρέξιμο σε ανωφέρεια ή κατωφέρεια, εναλλαγή ρυθμού και έντασης και άλλες πολλές παραλλαγές.
Το κυριότερο πλεονέκτημα αυτής της μεθόδου είναι ότι προσαρμόζεται στις ιδιαιτερότητες του κάθε ασκούμενου χωριστά ενώ σαν πλεονέκτημα μπορούμε να αναφέρουμε ότι η υπερβολική άσκηση μπορεί να οδηγήσει σε συμπτώματα υπερκόπωσης
Με πληροφορίες από:
ifitnessbook.com
wefit.gr
stack.com
Tags
Show More

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Close