HomeΕνδιαφέροντα

Οδηγίες αναπλήρωσης υγρών στην άσκηση

Αν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία των ανθρώπων που δεν πίνουν αρκετό νερό , καιρός να αλλάξετε συνήθειες. Το νερό μας κρατά ενυδατωμένους και υγιείς και είναι σύμμαχος για κάθε αθλητή. 

Οι ανάγκες ενός αθλητή ή έστω ασκούμενου είναι σαφώς περισσότερες από έναν μέσο άνθρωπο. Ο κυριότερος λόγος για αυτό είναι ότι ένας άνθρωπος που ασκείται έχει περισσότερο μυϊκό όγκο, κοινώς έχει πιο γυμνασμένους μύες. Το γεγονός αυτό σημαίνει όμως ότι έχει και περισσότερο νερό στο σώμα του, αφού ένας μυς αποτελείται από νερό σε ποσοστό 60-70%, ενώ ο αντίστοιχος αριθμός για το λίπος είναι 10-20%.

Επίσης ένας ασκούμενος/αθλητής έχει ακόμα μεγαλύτερη ανάγκη από το νερό επειδή αποβάλλει και περισσότερο νερό, σε βαθμό που αν προπονηθεί υπερβολικά μπορεί να φτάσει ακόμα και στην αφυδάτωση.

Κι αυτό γιατί βάσει ερευνών έχει αποδειχθεί ότι ένας μέσος ασκούμενος χάνει κατά την διάρκεια άσκησης μίας ώρας από μισό μέχρι ένα λίτρο νερό, με αυτό το νούμερο να ανεβαίνει στους προχωρημένους ασκούμενους και τους αθλητές. Εκεί που ξεκινάει ο κίνδυνος ωστόσο είναι όταν κάποιος που αθλείται έχει απώλεια πάνω από το 2% του σωματικού του βάρους μέσω του ιδρώτα κατά την διάρκεια της άσκησης. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, τότε αυτό οδηγεί σε μείωση της απόδοσης, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε ζαλάδες, αφού διαταράσσεται η ισορροπία του οργανισμού. Εκείνη την στιγμή υπάρχει και έντονο το συναίσθημα της δίψας. Το θέμα ωστόσο είναι να μην φτάσει ένας ασκούμενος στο σημείο να διψάσει για να πιει νερό.

Είναι σημαντικό για έναν αθλητή να μην διψάει όταν ξεκινάει την προπόνηση/αγώνα. Αυτό σημαίνει ότι πριν ξεκινήσει να γυμνάζεται/αθλείται πρέπει να πιει νερό, προκειμένου να προετοιμάσει το σώμα του -και ειδικότερα τους μύες του- για την επιβάρυνση που θα ακολουθήσει. Από εκεί και πέρα, ωστόσο, καλό είναι να καταναλώνει νερό και κατά την διάρκεια της προπόνησης, περίπου ανά 15 λεπτά. Δεν χρειάζεται πολύ νερό, αλλά αρκετό προκειμένου να αναπληρώσει τα υγρά που χάνει, φτάνοντας στο σημείο να έχει πιει λίγο πάνω ή λίγο κάτω από μισό λίτρο νερό όταν έχει ολοκληρωθεί η προπόνησή του. Κατά προτίμηση, δε, καλό θα ήταν το νερό να βρίσκεται σε θερμοκρασία λίγο υψηλότερη του δωματίου, αφού τα κρύα υγρά (ΟΧΙ τα παγωμένα), ενεργοποιούν τον μεταβολισμό, απορροφούνται καλύτερα και κατεβάζουν λίγο την θερμοκρασία του σώματος, η οποία έχει ανέβει με την άσκηση. Απαραίτητο είναι επίσης να πιει νερό ο ασκούμενος και μετά το τέλος της προπόνησης, προκειμένου να καλύψει ακόμα μεγαλύτερο μέρος των υγρών που “χάθηκαν”, σε μία έμμεση αποθεραπεία του οργανισμού.

 

πηγή: sport24.gr

 

Tags
Show More

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close