Home / Home / Oι 10 συχνότερες ερωτήσεις από νέους δρομείς για τον Μαραθώνιο

Oι 10 συχνότερες ερωτήσεις από νέους δρομείς για τον Μαραθώνιο

Πρέπει να αγοράσω ειδικά ρούχα και παπούτσια; Να παίρνω ειδικές αναπνοές; Μπορώ να κάνω στάση για να πάω προς νερού μου; Και άλλες πολλές απορίες που ταλανίζουν το μυαλό του νέου και επίδοξου δρομέα, βρίσκουν τις απαντήσεις τους. 

Χρειάζομαι ειδικά ρούχα και παπούτσια;
Το μοναδικό που χρειάζεστε για να αρχίσετε το τρέξιμο είναι μόνο ένα ζευγάρι καλά παπούτσια. Και δεν είναι καλή ιδέα να ξεθάψετε τα παλιά σας αθλητικά. Εάν δεν πάρετε ένα ζευγάρι ειδικά παπούτσια για τρέξιμο που θα ταιριάζουν στο πόδι σας μπορεί να έχετε τραυματισμούς που θα σας κοστίσουν και σε χρήμα και σε χρόνο. Οι γυναίκες καλό είναι να αγοράσουν έναν καλό αθλητικό στηθόδεσμο, ο οποίος θα πρέπει να εφαρμόζει τέλεια και να μην είναι πολύ τεντωμένος.

Πρέπει να τρέχω συνέχεια ή να περπατάω όταν κουράζομαι;

«Φυσικά και μπορείτε να χαλαρώνετε και να περπατάτε κατά τη διάρκεια του προγράμματός σας. Κάποιοι νέοι στο άθλημα πιστεύουν ότι με αυτόν τον τρόπο λουφάρουν ή τα παρατάνε. Μάλιστα, όχι απλώς επιτρέπεται αλλά είναι επιθυμητό καθώς τα διαλείμματα περιπάτου είναι μια έξυπνη στρατηγική για να αναπτύξετε γρηγορότερα μεγάλη αντοχή» εξηγεί η Γκέλυ Τζιβινίκου, καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής. Ακόμη και επαγγελματίες αθλητές χρησιμοποιούν τη μέθοδο τρέχω – περπατάω για να αυξήσουν την αντοχή τους.

Πώς να παίρνω ειδικές αναπνοές όταν τρέχω;
Πολλοί άνθρωποι έχουν λανθασμένη αντίληψη για το πώς θα πρέπει να αναπνέουν κατά τη διάρκεια της προπόνησης. Το πρώτο που πρέπει να κάνετε είναι να αναπνέετε και από τη μύτη και από το στόμα. Κι αυτό διότι οι μύες χρειάζονται οξυγόνωση για να συνεχίσουν να λειτουργούν και η αναπνοή από τη μύτη δεν μπορεί να παρέχει τόσο μεγάλη ποσότητα οξυγόνου στον οργανισμό. Βεβαιωθείτε ότι αναπνέετε από το διάφραγμα ή την κοιλιά, δηλαδή ότι παίρνετε βαθιές αναπνοές και όχι σαν αυτές που παίρνουμε από το στήθος όταν καθόμαστε ή περπατάμε. Η εκπνοή καλό θα είναι να γίνεται αποκλειστικά από το στόμα, καθώς με αυτόν τον τρόπο αποβάλλεται περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα από τον οργανισμό.

Πρέπει να ντρέπομαι να πηγαίνω τόσο αργά;
Η αργή ταχύτητα για τη διάνυση μικρών αποστάσεων τον πρώτο καιρό συμβαίνει στο 95% των ατόμων που αρχίζουν τρέξιμο. Μάλιστα, το 80% αισθάνεται ντροπή διότι συγκρίνεται ακόμη και με επαγγελματίες που μπορεί να τρέχουν γύρω του. Αυτό βέβαια είναι λάθος, καθώς σχεδόν όλοι στην αρχή επιβάλλεται να ακολουθούν αυτούς τους ρυθμούς. Σε περίπτωση που πιεσθείτε μπορεί να προκαλέσετε τραυματισμούς ή το τρέξιμο να σας γίνει ανταγωνιστικό και δυσάρεστο και να υποχρεωθείτε να εγκαταλείψετε.

Πόσο γρήγορα θα πρέπει να τρέξω;
Οι περισσότεροι δρομείς και ιδιαίτερα όσοι έχουν ξεκινήσει πρόσφατα δεν γνωρίζουν με ποιο ρυθμό θα πρέπει να τρέχουν. Οσοι πάντως ασχολούνται πάνω από έναν χρόνο με το άθλημα πηγαίνουν με σχετικά αργό ρυθμό, δηλαδή μόλις λίγο πιο γρήγορο από ό,τι το τρέξιμο. «Ο σωστός ρυθμός πάντως για τον καθέναν μπορεί να οριστεί πρακτικά μόνο όταν ο δρομέας μπορεί να μιλήσει όταν τρέχει χωρίς να λαχανιάσει και να χρειαστεί να εγκαταλείψει. Δηλαδή να τρέχει αλλά να κρατάει και δύναμη, όχι να τα δίνει όλα» λέει η κυρία Τζιβινίκου.

Μπορώ να φάω πριν από τον αγώνα;
Δεν είναι καλή ιδέα να φάτε και ακολούθως να πάτε για τρέξιμο ή να ανεβείτε στον διάδρομο, διότι μπορεί είτε να πάθετε κράμπες είτε να σας πιάσει οξύς πόνος στην αριστερή πλευρά λίγο πάνω από τη μέση (σπλήνας που λέμε). Ούτε βέβαια είναι σωστό να τρέξετε με άδειο στομάχι, διότι θα ξεμείνετε από ενέργεια. Το πιο σωστό είναι ένα ελαφρύ ή ειδικό για τρέξιμο γεύμα τουλάχιστον μιάμιση με δύο ώρες πριν από την προπόνηση.

Θα πρέπει συνεχώς να προσπαθώ για να αυξήσω την αντοχή και την ταχύτητά μου;
Ως νέος δρομέας είναι καλύτερα να ξεκινήσετε με στόχο να αυξήσετε την απόσταση που διανύετε ή τον χρόνο που διαθέτετε παρά την ταχύτητα, η οποία έρχεται ως φυσικό επακόλουθο αύξησης της αντοχής. Είναι λοιπόν λάθος να προσπαθήσετε να κάνετε πέντε κύκλους στο γήπεδο με υψηλή ταχύτητα. Ο στόχος σας θα πρέπει να είναι να κάνετε επτά κύκλους με την αργή ταχύτητα, συμβουλεύει η κυρία Τζιβινίκου.

Πόσο καιρό θα μου πάρει να προσαρμοστώ και να τρέχω πιο ξεκούραστα;
Αυτή είναι ίσως η πιο συχνή ερώτηση και δυστυχώς δεν υπάρχει μια απάντηση για όλους καθώς οι νέοι δρομείς δυσκολεύονται για πολλούς και διαφορετικούς λόγους. Πάντως, ο γενικός κανόνας είναι ότι χαλαρώνει κάποιος όταν τρέχει χωρίς να κουραστεί για μισή ώρα (30 λεπτά). Από αυτό το σημείο και μετά θα αισθάνεται πιο χαλαρά όταν τρέχει και φυσικά θα πιάνεται πολύ λιγότερο ή και καθόλου ακόμη και αν δεν τρέξει για 15 ημέρες.

Πότε θα μπορώ να τρέξω στα 5.000 μ. του Μαραθωνίου;
Ενας αγώνας 5.000 μ. είναι ένας από τους στόχους που θέτουν στο ξεκίνημά τους οι περισσότεροι δρομείς. Μάλιστα, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κίνητρα για να αρχίσει και να διατηρήσει κάποιος τη φόρμα του. Ακόμη και κάποιος που δεν έχει σηκωθεί από τον καναπέ μπορεί με  λίγες εβδομάδες συστηματικής προπόνησης να τρέξει στα 5.000 μ.

Μπορώ να πιω το πρωί καφέ και να πάω για τρέξιμο;
Κάποιοι άνθρωποι πίνουν καφέ και τρέχουν αμέσως, κάποιοι άλλοι αντιμετωπίζουν γαστρεντερικές διαταραχές. Η καφεΐνη πριν από οποιαδήποτε δραστηριότητα αυξάνει τις επιδόσεις, αλλά το όριο είναι δύο κούπες καφέ (200 mg καφεΐνης) καθώς μπορεί να επηρεάσει τον ρυθμό της καρδιάς και να κάνει αρρυθμίες. Επίσης, ο καφές έχει και διουρητικές ιδιότητες, οπότε μπορεί να προκαλέσει επιθυμία για περισσότερες στάσεις προς ούρηση.

 

πηγή: chiosrunning.gr

Check Also

Έτρεξαν στον Κλασσικό Μαραθώνιο στέλνοντας μήνυμα για τα αδέσποτα

Άλλον έναν όμορφο τερμασισμό ζήσαμε την Κυριακή στο Καλλιμάρμαρο. Δρομείς, μπήκαν στο στάδιο κρατώντας ένα …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *