HomeΘέματα Cycling

Τα 5 χειρότερα λάθη που μπορείς να κάνεις στη συντήρηση του ποδηλάτου σου!

Το να έχεις ένα ποδήλατο δε διαφέρει και πολύ από το να έχεις οποιοδήποτε άλλο όχημα, αφού αργά ή γρήγορα θα πρέπει να το επισκευάσεις, να διορθώσεις τυχός φθορές ή απλά να κάνεις μόνος σου την απαραίτητη συντήρηση.

Το να είσαι καλός αναβάτης δεν σε κάνει αυτομάτως και καλό μηχανικό ποδηλάτου. Τα λάθος εργαλεία και μια κακή εκτίμηση της κατάστασης, είναι αρκετά ώστε να αχρηστέψετε το αγαπημένο σας ποδήλατο.

Παρακάτω θα βρεις τα 5 πιο συνηθισμένα λάθη που κάνει κάποιος όταν πρόκειται να ασχοληθεί με την συντήρηση του ποδηλάτου του.Μερικά μπορεί να σας φανούν πραγματικά γελοία και πως δεν είναι δυνατόν να έκανε κάποιος τέτοιο λάθος, αλλά πιστέψτε μας, όλα μπορούν να συμβούν.

  1. Aκατάλληλα εργαλεία:

Είναι εντυπωσιακό πόσοι πολλοί αναβάτες με ποδήλατα που κοστίζουν αρκετές χιλιάδες ευρώ, δεν έχουν τα κατάλληλα εργαλεία, ή χρησιμοποιούν φθηνές λύσεις που μπορεί ακόμα και να καταστρέψουν το ποδήλατο.

Η χρήση των κατάλληλων εργαλείων είναι το πιο βασικό κομμάτι της συντήρησης του ποδηλάτου και πιθανόν το πιο κοινό λάθος όσων ασχολούνται ερασιτεχνικά με την συντήρηση του ποδηλάτου τους.

Ένα καλό σετ εργαλείων θα σας κρατήσει για μια ζωή. Θα πρέπει όμως να επιθεωρείτε συχνά τα εργαλεία και αν βρείτε κάποιο φθαρμένο να το αντικαθιστάτε γιατί μπορεί να προκαλέσει φθορά σε κάποιο σημείο του ποδηλάτου (βίδα, μεσαία τριβή κτλ).

2. Το να νομίζετε πως τα ξέρετε όλα

Το να εκτιμήσετε σωστά τις ικανότητές σας πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε εργασία είναι πολύ βασικό. Έπειτα, το να γνωρίζετε αν έχετε τα κατάλληλα εργαλεία για να κάνετε την συγκεκριμένη εργασία, αλλά και όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.

Αν έχετε οποιαδήποτε αμφιβολία ρωτήστε κάποιον ειδικό -και γιατί όχι, να πάτε εκεί να σας το φτιάξει- ώστε να μπορέσετε να δείτε πως το έκανε για να το κάνετε μόνοι σας την επόμενη φορά. Γίνετε φίλοι με τον ποδηλατά σας, ή παρακολουθήστε μερικά σεμινάρια για το πως να επιδιορθώνετε το ποδήλατο σας.

Αν κατά την διάρκεια που φτιάχνετε κάτι, έχετε την οποιαδήποτε αμφιβολία, αφήστε το σε κάποιον ειδικό να το τελειώσει γιατί μπορεί να είναι κάτι πολύ σημαντικό όσον αφορά την ασφάλειά σας. Τέλος, ποτέ μα ποτέ, μην ξεκινήσετε να κάνετε κάποια πολύ σημαντική δουλειά, την προηγούμενη ημέρα από κάποιο σημαντικό γεγονός γιατί, είναι γνωστό πως όλα θα πάνε στραβά και θα μείνετε χωρίς ποδήλατο.

3. Υπερβολικό σφίξιμο

Όλοι οι κατασκευαστές δίνουν εγχειρίδια και οδηγίες χρήσης για τα προϊόντα τους και σε αυτά αναφέρεται πόσο σφίξιμο χρειάζονται οι βίδες, συνήθως σε NM (Newton-meters). Πολλοί μάλιστα κατασκευαστές έχουν γράψει με laser το κατάλληλο σφίξιμο επάνω στα προϊόντα τους, για να σας διευκολύνουν ακόμη περισσότερο.

Το να σφίγγετε κάποια βίδα περισσότερο από ότι προτείνει ο κατασκευαστής μπορεί να χαλάσει το σπείρωμα ή τα πάσα -αναλόγως πως το λέτε-, το ανταλλακτικό να αποκτήσει ρωγμές, οι οποίες θα προκαλέσουν σπασίματα. Αυτό ειδικά θα πρέπει να προσεχθεί ιδιαιτέρως στους λαιμούς και τα τιμόνια, όταν είναι από ανθρακονήματα.

Αν μαστορεύετε συχνά μόνοι σας, σας συστήνουμε να αγοράσετε ένα κατάλληλο για ποδηλατική χρήση ροπόκλειδο.

4. Ξεφτισμένες Ντίζες
Εδώ το μυστικό είναι η πρόληψη, καθώς από την στιγμή που θα ξεκινήσει να ξεφτάει μια ντίζα, δεν μπορεί να «σωθεί». Βεβαιωθείτε πως έχετε βάλει τα κατάλληλα τερματικά και τα έχετε σφίξει σωστά, στις ντίζες των φρένων -όταν μιλάμε για ποδήλατα δρόμου ή ποδήλατα βουνού με v-brakes- και στις ντίζες των σασμάν.

Η αξία τους είναι πραγματικά μηδενική -αρκετά ποδηλατάδικα δεν χρεώνουν τίποτα αν πάτε να ζητήσετε 1-2- οπότε δεν υπάρχει καμιά απολύτως δικαιολογία να αφήνετε τις ντίζες σας να ξεφτούν.

Όταν έρθει η ώρα να «τσιμπήσετε» τα τερματικά, μην βάλετε πολύ δύναμη γιατί θα κοπούνε στα δύο. Οι κόφτες καλωδίων συνήθως έχουν διαμόρφωση για τα τερματικά. Χρησιμοποιήστε έναν τέτοιο και όχι κάποιο ψαλίδι.

5. Κοντές βίδες στην παγουροθήκη

Αρκετοί αναβάτες τοποθετούν την φορητή τους τρόμπα ελαστικών στις ίδιες βάσεις που μπαίνει και η παγουροθήκη. Το λάθος όμως που κάνουν, είναι να μην αντικαθιστούν τις βίδες με πιο μακριές με αποτέλεσμα να φαγώνονται τα σπειρώματα στον σκελετό.

Αυτό είναι πολύ εύκολο να αποφευχθεί καθώς οι περισσότερες τρόμπες που έρχονται με βάση για το πλαίσιο έχουν στην συσκευασία στους και πιο μακριές βίδες, οι οποίες θα βιδώσουν χωρίς πρόβλημα.

Πηγή: sela.gr

 

 

 

Tags
Show More

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Close