Home / Θέματα Cycling / Πώς να ρυθμίσετε το ύψος της σέλας του ποδηλάτου σας

Πώς να ρυθμίσετε το ύψος της σέλας του ποδηλάτου σας

Η ρύθμιση του σωστού ύψους της σέλας είναι απαραίτητη για την άνεση, την απόδοση και την αποφυγή τραυματισμών. Σας δίνουμε δύο εύκολες μεθόδους που θα σας βοηθήσουν να προσδιορίσετε το σωστό ύψος σέλας στο σπίτι.

Τι είναι το ύψος της σέλας;

Όταν μιλάμε για το ύψος της σέλας, αναφέρουμε την απόσταση μεταξύ του κέντρου του κάτω βραχίονα και της μέσης της σέλας – γενικά την περιοχή που θα καθίσετε περισσότερο.

Γιατί το ύψος της σέλας είναι τόσο σημαντικό;

Η σωστή ρύθμιση του ύψους της σέλας είναι ζωτικής σημασίας για την άνεση, την απόδοση και την πρόληψη των τραυματισμών.

Όταν κάνετε ποδήλατο, θα γυρίσετε τα πεντάλ περίπου 90 φορές κάθε λεπτό. Εάν το ύψος της σέλας είναι λάθος πολύ συχνά προκαλεί τραυματισμό στο γόνατο.

Ο Tobias Bremer, επικεφαλής φυσιοθεραπευτής στην Physio Clinic Brighton, είπε: «Η θέση της σέλας είναι βασική για την οδήγηση χωρίς πόνο. Η σχέση της με τη θέση του πεντάλ είναι σημαντική, καθώς τα γόνατα κάνουν πολλές περιστροφές ανά λεπτό και είναι πιθανό να υποφέρουν από επαναλαμβανόμενα τραύματα. »

Υπολογισμός ύψους της σέλας με τη μέτρηση του καβάλου

Ρυθμίστε το ύψος της σέλας χρησιμοποιώντας ένα επίπεδο αλφάδι (ή χάρακα και ένα σταθερό χέρι!)

 

Set your saddle height

Η μέτρηση του καβάλου για τον υπολογισμό του ύψους της σέλας είναι εύκολη στο σπίτι:

-Σταθείτε -χωρίς παπούτσια – με τα πόδια σας στην ίδια ευθεία με τους ώμους
-Τοποθετήστε ένα αλφάδι (ή χάρακα) μεταξύ των ποδιών σας και τραβήξτε ελαφρά προς τα επάνω για να προσομοιώσετε την πίεση σαν να κάθεστε σε μια σέλα
-Κάντε ένα σημάδι στον τοίχο στο ύψος του αλφαδιού
-Πραγματοποιήστε μια μέτρηση από αυτό το σημείο ευθεία προς τα κάτω στο πάτωμα, με μια ταινία μέτρησης.
-Κάντε 10 εκατοστά μακριά από τη μέτρηση. Για παράδειγμα, εάν η μέτρηση του ποδιού σας είναι 76,9 εκατοστά, αφαιρέστε 10 εκατοστά για να δώσετε το αρχικό ύψος της σέλας σας στα 66,9 εκατοστά
-Εφαρμόστε αυτή τη μέτρηση στο ύψος της σέλας σας – που μετράει από τη μέση του κάτω βραχίονα μέχρι την κορυφή της σέλας – όπως φαίνεται παρακάτω

Set your saddle height: measure from the bottom bracket to centre of saddle

Ρυθμίστε το ύψος της σέλας σας: μετρήστε από το κάτω στήριγμα στο κέντρο της σέλας

Όταν πρόκειται να εξομαλύνετε το ύψος της σέλας σας για βέλτιστη απόδοση, το Tomkinson επισημαίνει: «Όπως και με οποιαδήποτε άλλη μέθοδο, υπάρχουν και άλλες μεταβλητές που θα προκαλέσουν την προσαρμογή του ύψους της σέλας σας.»Αυτά θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν την ευελιξία του αναβάτη, την απόκλιση μήκους ποδιού ή τη στάση του σώματος – η οποία θα μπορούσε να περιλαμβάνει πολλά πράγματα όπως σκολίωση, πυελική αστάθεια ή κατάρρευση της αριστερής αυλής του ποδιού».

Μέθοδος: Πόδι στο πεντάλ 

Correct saddle height is all about knee angle

Το σωστό ύψος της σέλας αφορά στη γωνία γόνατος

Αυτή η δεύτερη μέθοδος έχει χρησιμοποιηθεί από γενιές ποδηλατών.

Καθίστε στο ποδήλατο μαζί με έναν προπονητή ή κρατήστε το πάνω σε έναν τοίχο – βεβαιωθείτε ότι το ποδήλατο είναι ευθεία

-Τοποθετήστε τη φτέρνα σας στο πεντάλ, σε στάση σαν ένα δείκτη ρολογιού που δείχνει 6.
-Το πόδι σας πρέπει να είναι εντελώς ευθεία με το πόδι σας στη θέση αυτή
-Εάν έχετε μια κάμψη στο γόνατο, η σέλα πρέπει να ανεβαίνει
-Εάν οι γοφοί σας γέρνουν ή κινούνται όταν τοποθετείτε τη φτέρνα σας στο πεντάλ, η σέλα πρέπει να χαμηλώσει
-Για να ελέγξετε ξανά τη μέτρηση, δοκιμάστε να βάλετε ένα πόδι στο πάτωμα. Θα πρέπει να είστε σε θέση να φτάσετε στο πάτωμα με την άκρη του δακτύλου σας, ενώ διατηρείτε ακόμα το ποδήλατο ίσια.

Πώς ρυθμίζετε το μπροστινό και το πίσω μέρος του καθίσματος ποδηλάτων;

Δεν είναι μόνο για το ύψος της σέλας – αλλά και η θέση εμπρός και πίσω. Μια σέλα που είναι πολύ πίσω μπορεί να προκαλέσει το υπερβολικό τέντωμα των τετραγώνων , ενώ αν είναι πολύ μακριά προς τα εμπρός μπορεί να σφίξει τους γοφούς του ισχίου.

Και πάλι, ένα ποδήλατο με απόδοση θα εξετάσει διάφορους παράγοντες. Για να είστε άνετοι και χωρίς τραυματισμούς, θέλετε ιδανικά να έχετε το γόνατό σας καθισμένο πάνω από τον άξονα του πεντάλ – αυτό συνήθως ονομάζεται «KOPS» (γόνατο πάνω από το πεντάλ προσέγγιση). Μπορείτε να το προσδιορίσετε, ρίχνοντας μια γραμμή από το γόνατό σας στο πεντάλ και προσαρμόζοντας προς τα εμπρός και προς τα πίσω ανάλογα.

Πρέπει η σέλα να είναι επίπεδη ή κεκλιμένη;

Από την άποψη της κλίσης – μια επίπεδη σέλα συνήθως οδηγεί σε ένα καλό σώμα. Πολλοί ποδηλάτες που υποφέρουν από πληγές με σέλα μπορούν να μπουν στον πειρασμό να στρέψουν τη σέλα, έτσι ώστε η μύτη να δείχνει προς τα κάτω. Αυτό θα ανακουφίσει λίγο την πίεση, αλλά μπορεί να προκαλέσει υπερβολική πίεση στο κάτω μέρος της πλάτης. Στην ιδανική περίπτωση, μια σέλα πρέπει να είναι αρκετά επίπεδη, αν και μια πολύ μικρή κλίση είναι εντάξει. Μια σέλα που κλίνει προς τα επάνω γενικά θα προκαλέσει πόνο στο κάτω μέρος της πλάτης καθώς αλλάζει η κίνηση πετάλων σας.

Πρέπει το ύψος της σέλας σε ένα ποδήλατο να είναι το ίδιο όπως σε ένα υβριδικό ποδήλατο;

Μερικοί αναβάτες αλλάζουν το ύψος της σέλας ανάλογα με το ποδήλατο που οδηγούν.

Σε γενικές γραμμές, οι ποδηλάτες δρόμου θα οδηγούν με το ύψος της σέλας ελαφρώς υψηλότερο από τους υβριδικούς ποδηλάτες, και το ίδιο μπορεί να λεχθεί και για τους αναβάτες του ποδηλάτου. Το χαμηλότερο ύψος της σέλας επιτρέπει την εύκολη σύνδεση με το έδαφος, όταν απαιτείται.

Επομένως – είναι κατανοητό γιατί οι άνθρωποι μεταβάλλουν το ύψος της σέλας τους ανάμεσα σε ποδήλατα. Ωστόσο, τα πόδια σας έχουν το ίδιο μήκος και κάνουν την ίδια δουλειά – έτσι πραγματικά η βέλτιστη απόσταση μεταξύ του κάτω βραχίονα και του μέσου της σέλας παραμένει η ίδια.

Πώς μπορείτε να διαπιστώσετε αν το ύψος της σέλας είναι λάθος;

Το ύψος της σέλας που είναι λάθος συχνά προκαλεί πόνο. Η βασική κατευθυντήρια γραμμή είναι ότι ο πόνος στο μπροστινό μέρος του γόνατος σημαίνει συνήθως ότι η σέλα είναι πολύ χαμηλή, πόνος στο πίσω μέρος και είναι πιθανώς πολύ υψηλη. Εκτός από την αποφυγή τραυματισμού, μια σέλα που είναι πολύ υψηλή, πολύ χαμηλή ή καθισμένη πολύ πίσω ή πολύ μακριά προς τα εμπρός μπορεί επίσης να μειώσει την ισχύ εξόδου.

Όταν πρόκειται για την απόδοση – το βέλτιστο ύψος της σέλας αποτελεί αιτία για μεγάλη συζήτηση και όσοι μετά την τελειότητα θα θέλουν πιθανότατα να αναζητήσουν έναν επαγγελματία τεχνικό ποδηλάτου ο οποίος θα καθορίσει το ιδανικό ύψος σέλας με βάση την ευκαμψία, τη δύναμη και τις μοναδικές διαστάσεις του σώματος.

Παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψη όταν ρυθμίζετε το ύψος της σέλας

Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που μπορούν να προσαρμόσουν το ύψος της σέλας σας.

Πρώτον – δεν έχουν όλα τα ποδήλατα το ίδιο μήκος μανιβέλας. Μια μακρύτερη ή μικρότερη μανιβέλα θα δημιουργήσει μια διαφορετική γωνία γόνατος – οπότε αν αναβαθμίσετε αυτά ή αγοράσετε ένα νέο ποδήλατο, υπολογίστε τη διαφορά. Μια νέα ρύθμιση σέλας μπορεί επίσης να δημιουργήσει μια διαφορά – οπότε μετρήστε την απόσταση πριν και μετά την πραγματοποίηση αλλαγών.

Το ιδανικό ύψος σέλας μπορεί να αλλάξει για εσας με την πάροδο του χρόνου. Για παράδειγμα, εάν εργάζεστε σκληρά για να βελτιώσετε την ευελιξία σας (ή να σταματήσετε να εργάζεστε σκληρά και να γίνετε λιγότερο ευέλικτη), ίσως χρειαστεί να ρυθμίσετε ανάλογα το ύψος της σέλας σας.

Είναι επίσης μια καλή ιδέα να κάνετε τις προσαρμογές αργά – αν έχετε την ευκαιρία ολόκληρη τη σύστασή σας με ένα πάτημα, είναι δύσκολο να γνωρίζουμε τι λειτούργησε και τι όχι. Και τέλος – όταν σφίγγετε τη θέση του καθίσματος, βεβαιωθείτε ότι η σέλα σας είναι ευθεία – η άκρη πρέπει να ευθυγραμμίζεται με το κέντρο του τιμονιού.

Επιμέλεια: runningpress.gr

Πηγή: cyclingweekly.com

Check Also

Συχνά λάθη στη χρήση του παλμογράφου

Οι ζώνες καρδιακής συχνότητας και ο παλμογράφος είναι δύο εξαιρετικά εργαλεία για όποιον θέλει να …

One comment

  1. Ενδιαφέρον άρθρο αλλά δυσνόητη η μεταφραση. Αν το αρχικό κείμενο είναι στα αγγλικά γιατί δεν δοκιμάζετε να το δημοσιευσετε ως έχει…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *