Home / Θέματα Cycling / Συχνά λάθη στη χρήση του παλμογράφου

Συχνά λάθη στη χρήση του παλμογράφου

Οι ζώνες καρδιακής συχνότητας και ο παλμογράφος είναι δύο εξαιρετικά εργαλεία για όποιον θέλει να βελτιώσει τις επιδόσεις του στο ποδήλατο μέσω της στοχευμένης και προσεκτικής προπόνησης. Μπορεί να χρησιμοποιείτε καιρό έναν παλμογράφο, ίσως και χρόνια, αλλά δεν είναι απίθανο να έχετε κάνει -ή ακόμη να κάνετε- κάποιο από τα παρακάτω συνηθισμένα λάθη στην χρήση παλμογράφου.

1. Τον φοράτε ανάποδα (πάνω-κάτω/αριστερά-δεξιά) ή σε λάθος θέση

Με την εξέλιξη της τεχνολογίας οι αθλητικοί παλμογράφοι είναι ευρέως διαδεδομένοι και μπορούμε να τους αποκτήσουμε με μικρό σχετικά κόστος. Επιπλέον, τα ποιοτικότερα μοντέλα αυτών, έχουν πολύ ακριβείς μετρήσεις, είναι άνετοι, αδιάβροχοι και μπορούν να συνδεθούν με περισσότερες από μια συσκευές. Φυσικά, αυτά τα μοντέλα είναι οι γνωστές «ζώνες» τις οποίες φοράμε στο στήθος. Αν, όμως, δεν τοποθετηθεί με την σωστή φορά-κατεύθυνση τότε οι μετρήσεις που θα πάρουμε θα έχουν πολύ μεγάλη απόκλιση από τις πραγματικές. Επίσης, πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και η θέση του παλμογράφου. Θα πρέπει να βρίσκεται ακριβώς κάτω από το στήθος, στο ύψος που βρίσκεται η καρδιά και ο «πομπός» να βρίσκεται ακριβώς κάτω από το κέντρο του στέρνου.

2. Δεν τον καθαρίζετε συχνά.

Η ζώνη καρδιακών παλμών -το όργανο που μετράει τους παλμούς σας- εξαιτίας της συσσώρευσης των αλάτων του ιδρώτα μπορεί να προκαλεί μηχανικές «βλάβες» (acne-mechanica) από την διαρκή τριβή με το δέρμα όταν δεν πλένεται συχνά. Επίσης, η καθαρή ζώνη μπορεί να βελτιώσει την απόδοση των μετρήσεων. Αναλόγως τον κατασκευαστή υπάρχουν οδηγίες σχετικά με το πλύσιμο της ζώνης καρδιακών παλμών, όπως επίσης και με τον τρόπο που θα πρέπει να πραγματοποιηθεί το πλύσιμο.

3. Δεν υγραίνετε αρκετά την ζώνη καρδιακών παλμών.

Τον χειμώνα είναι μεγαλύτερο το πρόβλημα, αλλά μπορεί να παρουσιαστεί και το καλοκαίρι μέχρι να ιδρώσετε. Η στεγνή ζώνη καρδιακών παλμών μπορεί να εμφανίσει προβλήματα στις μετρήσεις κατά την έναρξη της δραστηριότητας. Για να το αποφύγετε θα πρέπει να υγραίνετε την ζώνη πριν ξεκινήσετε την προπόνηση/βόλτα σας.

4. Δεν γνωρίζετε πως να «αποκωδικοποιήσετε» τα δεδομένα του παλμογράφου.

Πολλοί από εμάς φοράμε έναν παλμογράφο και λέμε πως στην τελευταία μας βόλτα/προπόνηση οι μέσοι παλμοί μας ήταν στους 145 με τους μέγιστους να είναι στους 184. Τι σημαίνουν αυτά τα νούμερα; Γνωρίζουμε τι θα πρέπει να κάνουμε την επόμενη ημέρα, ή στους πόσους παλμούς θα πρέπει να δουλέψουμε για να βελτιώσουμε κάποια συγκεκριμένη αδυναμία μας;

5. Δεν λαμβάνετε υπ’ όψιν τους παράγοντες που επηρεάζουν τον καρδιακό παλμό σας.

Μερικές μέρες παρατηρούμε ότι έχουμε αυξημένο ή μειωμένο καρδιακό ρυθμό για ίδιας έντασης άσκηση και αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό. Ο καρδιακός παλμός είναι η προσπάθεια του σώματος σε κάποια μορφή άσκησης και όπως είναι λογικό αυτό μεταβάλλεται. Μπορεί οι παλμοί σας να είναι αυξημένοι κατά 10 αν είστε κουρασμένοι, αν υπερπροπονείστε, αν έχει αυξημένη θερμοκρασία ή ακόμη και αν είχατε ένα ξέφρενο βράδυ! Από την άλλη, μπορεί να παρατηρήσετε λιγότερους παλμούς αν προπονείστε σε χαμηλές θερμοκρασίες.

Check Also

Προπονηθείτε βασιζόμενοι στο βατόμετρο (power meter) – Β’ μέρος

Πόλλοι άνθρωποι παρόλο που ασχολούνται με την ποδηλασία δεν γνωρίζουν τι είναι το βατόμετρο (power …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *